Do Gdańska dotarła pierwsza partia elektrycznych rowerów systemu Mevo 2.0. Na miejscu są już wszystkie jednoślady tradycyjne. Rowery magazynowane są w obiekcie przy ul. Reja w Gdańsku. Tu też wkrótce dostarczone zostaną kolejne partie, w sumie będzie to 4099 rowerów, w tym ponad 3 tysiące z napędem elektrycznym. W sobotę 8 kwietnia rozpocznie się test wewnętrzny systemu roweru metropolitalnego.
Umowa z nowym wykonawcą Mevo, czyli hiszpańską firmą City Bike Global, została podpisana 8 lutego ubiegłego roku w Gdańsku. Operator na początku tego roku zobowiązał się, że cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów firma z Barcelony zdecydowała się na rozpoczęcie systemu z całkowicie nową flotą. Rowery z poprzedniej wersji zostały sprzedane, 200 sztuk trafiło do urzędników z gmin Obszaru Metropolitalnego, którzy będą z nich w korzystać ramach służbowych obowiązków.
Do Gdańska dotarło 1000 rowerów tradycyjnych i pierwsza partia (84 sztuki) elektrycznych, kolejne transporty odbędą się wkrótce. Wszystkie rowery są fabrycznie nowe. Cała nowa flota jest w kolorze malinowym. Rowery magazynowane są w obiekcie przy ul. Reja w Gdańsku, w którym m.in. trwa oznakowane logotypami. W miastach widoczna jest już renowacja stacji postojowych oraz montaż małych totemów w nowej odsłonie.
Montowane są stacje ładowania baterii. Równolegle prowadzone są prace związane z udoskonaleniem działania aplikacji mobilnej, strony internetowej i wszelkimi aspektami technicznymi dotyczącymi obsługi systemu Mevo. W sobotę 8 kwietnia rozpocznie się test wewnętrzny systemu Mevo 2.0. Sprawdzone zostaną wszystkie stacje postoju, punkty ładowania, punkty serwisowe, działanie aplikacji oraz rowery, w tym m.in. wydajność elektrycznych jednośladów, które przy w pełni naładowanej baterii powinny przejechać około 100 km.
Gdy przeprowadzone testy zakończą się sukcesem, początkowo do nieodpłatnego testowania (będzie obowiązywała jedynie opłata manipulacyjna w wysokości 1 grosza) przez mieszkańców zostanie udostępnione 50% floty rowerowej. Następnie, gdy wszystko będzie funkcjonowało w sposób należyty i nieprzerwany, na ulice metropolii wyruszy cała flota rowerów.
Rowery Mevo będą jeździć po ulicach 16 gmin metropolii. Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Do dotychczasowych 14 samorządów (Rumia, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo) dołączyły Kolbudy i Kosakowo. Do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów oraz 717 stacji:
- w Rumi – 79 rowerów i 23 stacje,
- w Gdańsku – 2 226 rowerów i 368 stacji,
- w Gdyni – 1 137 rowerów i 144 stacje,
- w Sopocie – 170 rowerów i 28 stacji,
- w Tczewie – 125 rowerów i 28 stacji,
- w Pruszczu Gdańskim – 92 rowery i 29 stacji,
- w Redzie – 39 rowerów i 17 stacji,
- w Kartuzach – 60 rowerów i 16 stacji,
- w Pucku – 22 rowery i 14 stacji,
- we Władysławowie – 44 rowery i 20 stacji,
- w Sierakowicach – 15 rowerów i 5 stacji,
- w Żukowie – 20 rowerów i 5 stacji,
- w Somoninie – 10 rowerów i 2 stacje,
- w Stężycy – 10 rowerów i 2 stacje,
- w Kosakowie – 30 rowerów i 11 stacji,
- w Kolbudach – 20 rowerów i 5 stacji.