Dzisiaj jest: 15.6.2021, imieniny: Jolanty, Lotara, Wita

Reklama:

Jakie będzie nowe Mevo?

Dodano: 5 miesięcy temu Czytane: 381 Autor:

Ponad 4 tysiące rowerów, w tym przynajmniej tysiąc tradycyjnych, 6-letni kontrakt, decentralizacja ładowania baterii oraz abonament nie wyższy niż 30 zł ...

Jakie będzie nowe Mevo?

Ponad 4 tysiące rowerów, w tym przynajmniej tysiąc tradycyjnych, 6-letni kontrakt, decentralizacja ładowania baterii oraz abonament nie wyższy niż 30 zł – to główne założenia nowego systemu roweru metropolitalnego Mevo. Koncepcję udało się wypracować podczas trwającego od kwietnia dialogu konkurencyjnego, w którym uczestniczyło trzech potencjalnych wykonawców. System może powrócić jeszcze w tym roku.

Kolejny krok

Przedstawiciele Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot 12 stycznia spotkali się z mieszkańcami metropolii, by omówić przyszłość Mevo. Zespół projektowy – złożony m.in. z oficerów rowerowych, specjalistów do spraw zamówień publicznych i finansów oraz prawników – przedstawił główne założenia nowego systemu, które zostały wypracowane podczas dialogu konkurencyjnego z trzema firmami.

System mieszany i usługa, nie dostawa

Zgodnie z rekomendacjami użytkowników – przedstawionymi w ramach warsztatów, spotkań i badań ankietowych – wypracowane zostały główne założenia nowego roweru metropolitalnego. Mevo 2.0 będzie systemem mieszanym, złożonym z 4099 rowerów, przy czym przynajmniej 1000 stanowić będą rowery tradycyjne.

W nowym systemie wykorzystana zostanie dotychczasowa infrastruktura oraz jednoślady należące do Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. W przeciwieństwie do Mevo 1.0 tym razem zamawiana będzie usługa, a nie dostawa rowerów. Oznacza to, że operator otrzyma zapłatę za każdy miesiąc działania Mevo. System ładowania baterii będzie zdecentralizowany. Bez zmian pozostanie system zwrotu rowerów – będzie można je zwracać, tak jak do tej pory, również poza stacjami.

Rower metropolitalny będzie działał w trybie „9 + 3” – przez 9 cieplejszych miesięcy dostępne będzie 100 proc. floty, natomiast od grudnia do końca lutego zostanie ona zredukowana do 50 proc.

Miesięczny abonament będzie kosztował nie więcej niż 30 zł. W ramach tej opłaty użytkownik codziennie będzie mógł korzystać przez 60 minut z rowerów elektrycznych i 120 minut z rowerów tradycyjnych.

Dialog konkurencyjny na finiszu

Rozmowy z potencjalnymi wykonawcami Mevo, które były prowadzone w ramach dialogu konkurencyjnego, zakończyły się w grudniu 2020 roku. W spotkaniach uczestniczyły trzy firmy: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo oraz Nextbike Polska. Przedsiębiorcy przedstawili swoje możliwości techniczne i wspólnie z zespołem projektowym pracowali nad rozwiązaniami najkorzystniejszymi dla mieszkańców metropolii. Kolejnym krokiem jest zaproszenie wykonawców uczestniczących w dialogu do składania ofert, co planowane jest na drugą połowę stycznia. Wybór najkorzystniejszej propozycji i podpisanie 6-letniej umowy planowane jest na marzec. Zgodnie z zapowiedziami potencjalnych wykonawców – system mógłby ruszyć jeszcze w 2021 roku.

Rower metropolitalny swoim zasięgiem obejmie 16 gmin – dotychczasowych 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo) oraz 2 dodatkowe: Kolbudy i Kosakowo.

Źródło: Rumia.eu
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych dotyczących usług i produktów własnych oraz partnerów współpracujących z Korporacja.NET Sp. z o.o. na adres e-mail.
Sprawdź! Jak załatwić w Rumi sprawy urzędowe w dobie pandemii