Regeneracja filtrów DPF/FAP to proces, który polega na usunięciu nagromadzonej sadzy, popiołu i innych zanieczyszczeń z filtrów cząstek stałych w samochodach z silnikiem Diesla. Użytkownicy pojazdów z silnikami wysokoprężnymi powinni pamiętać o regularnym wykonywaniu regeneracji, ponieważ zapewnia to poprawę wydajności silnika, zmniejszenie emisji spalin i przedłużenie trwałości układu wydechowego. Dodatkowo warto poruszyć kolejną istotną kwestię, jaką jest prawo; niestety, aby pojazd był dopuszczony do ruchu drogowego, musi spełniać normy emisji spalin, bo w przeciwnym razie właściciel swojego auta poniesie niemałe konsekwencje.
Kary za poruszanie się autem z zanieczyszczonym DPF lub bez niego są poważne i wbrew pozorom kosztowne. Zamiast płacić mandat, umów się na specjalistyczne czyszczenie filtra cząstek stałych do zaufanego serwisu samochodowego. Za kilkaset złotych otrzymasz w pełni sprawny podzespół, który będzie pracować przez kolejne lata. Oczywiście Twoim obowiązkiem jest również stosować się do innych zaleceń narzuconych przez producenta, aby maksymalnie wydłużyć efekty regeneracji DPF.

Filtr cząstek stałych, który trafia do serwisu, jest demontowany z układu wydechowego i diagnozowany kamerką endoskopową w celu potwierdzenia lub wykluczenia usterek mechanicznych. Jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań do podjęcia się regeneracji, to podzespół umieszczany jest w tak zwanej pralce, w której następuje proces mycia wodnego pod ciśnieniem. Dzięki tej metodzie z element układu wydechowego wydostaje się sadza wraz z popiołem, którego z reguły bardzo ciężko się pozbyć.
W naszej opinii czyszczenie hydrodynamiczne najlepiej się sprawdzi do przywrócenia właściwości filtra cząstek stałych. Po ukończonej regeneracji DPF dochodzi do przetestowania przepustowości podzespołu. Jeśli parametry się zgadzają, to podzespół jest montowany w samochodzie. Klient otrzymuje także gwarancję oraz dowód dobrze wykonanej usługi (wydruk parametrów sprzed regeneracji i zaraz po jej ukończeniu).